Skippere.dk
Danske Skippere, Styrmænd og Skibe
Id | Skibsnavn | Skibstype | Størrelse | Hjemsted | Mandskab | Byggeår | Byggested | Noter | Reder |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2624 | HOLSTEENSBORG | FREGAT | 70½ | 1791 GRØNLANDSKE HANDEL1795 HOWITZ |
Id | Fornavn | Efternavn | Fødested | Charge | Dato | Kilde |
---|---|---|---|---|---|---|
744 | HERMAN | KOEFOED RASMUSSEN | RØNNE-BORNHOLM | Skipper | 1778-08-08 | Dagbog |
1926 | ANDREAS | VOLKERTS DE JONG | FØHR | Skipper | 1779-10-09 | Waterscout |
1319 | PETER JAN | MYNDERTZ | SILD | 1.Styrmand | 1779-10-09 | Waterscout |
1469 | HANS BERTRAM | TRILLE | KØBENHAVN | 2.Styrmand | 1779-10-09 | Waterscout |
3564 | GOTHBERG | KARSTENS KRUSE | FØHR-GAMSBØL | 1.Styrmand | 1789-01-01 | GH |
2908 | FRANTZ | HARTMAN NIELSEN | EBELTOFT | 1.Styrmand | 1791-01-01 | GH |
3240 | HENRIC | BRODERSEN JUNIOR | FØHR | Skipper | 1791-04-16 | Waterscout |
2908 | FRANTZ | HARTMAN NIELSEN | EBELTOFT | 1.Styrmand | 1791-04-16 | Waterscout |
3240 | HENRIC | BRODERSEN JUNIOR | FØHR | Skipper | 1792-01-01 | GH |
3013 | HANS CHRISTOPHER | JOHANSEN JUNGE | BALLUM | Oberstyrmand | 1793-01-01 | GH |
3240 | HENRIC | BRODERSEN JUNIOR | FØHR | Skipper | 1793-04-13 | Waterscout |
3013 | HANS CHRISTOPHER | JOHANSEN JUNGE | BALLUM | 1.Styrmand | 1793-04-13 | Waterscout |
3628 | KNUD CHRISTIAN | JOHANSEN | FØHR | 1.Styrmand | 1794-01-01 | GH |
3240 | HENRIC | BRODERSEN JUNIOR | FØHR | Skipper | 1794-04-12 | Waterscout |
3628 | KNUD CHRISTIAN | JOHANSEN | FØHR | 1.Styrmand | 1794-04-12 | Waterscout |
3481 | BOYE | HANSEN KOLDBYE | TØNDER-KOLDBYE | Skipper | 1795-08-08 | Waterscout |
3043 | ANDERS | JØRGENSEN GRØNBECK | ALLINGE-BORNHOLM | 1.Styrmand | 1795-08-08 | Waterscout |
Fra | Til | Via | År | Måned | Dag |
---|---|---|---|---|---|
KØBENHAVN | GRØNLAND | 1778 | 8 | 8 | |
KØBENHAVN | VESTINDIEN | ALTONA | 1779 | 10 | 9 |
KØBENHAVN | STRAIT DAVID | 1791 | 4 | 16 | |
KØBENHAVN | STRAIT DAVID | 1793 | 4 | 13 | |
KØBENHAVN | STRAIT DAVID | 1794 | 4 | 12 | |
KØBENHAVN | ENGLAND-LONDON | 1795 | 8 | 8 |